Medietrends Pro/Signup - Netværk for nyhedsbreve

Signup – Netværk for nyhedsbreve

Signup er Medietrends netværk for dig, der arbejder med nyhedsbreve og som vil skabe endnu bedre resultater.

5 årlige digitale masterclasses

Månedligt nyhedsbrev

1.500 kr. årligt

Kommende webinarer

20. november

Brian Nygaard

Tone of voice og hvordan du bruger personlighed og er evigt veloplagt.

Weekendavisens cykelekspert og manden bag nyhedsbrevet Hjertes Bjerge. Hør, hvordan du skriver nyhedsbreve med en personlig tone.

2. november

Dan Oshinsky

Bliv klogere på læserne med surveys, polls og dialog.

Dan Oshinsky er tidligere nyhedsbrevs-redaktør på Buzzfeed og The New Yorker. I dag er han uafhængig ekspert, rådgiver og altid værd at lytte til. På sit webinar vil han argumentere for, at vi skal huske at inddrage modtagerne

10. december

Jan Birkemose

Analyser læserne og deres behov med AI og skab syntetiske personaer.

Jan bruger dagligt ChatGPT til små og store opgaver. Lær, hvordan du selv kan bruge kunstig intelligens til at styrke dit arbejde med nyhedsbreve.

Masterclass

Fem gange årligt mødes vi på Zoom og henter ny viden og inspiration om de vigtigste temaer i nyhedsbrevsverden. 

Du møder frontløbere fra ind- og udland, der giver deres mest værdifulde erfaringer videre. Og der er altid mulighed for at stille spørgsmål.

Efter eventet kan du gense masterclassen på netværkets hjemmeside. 

Nyhedsbrev

Hver måned modtager du et håndskrevet og relevant nyhedsbrev om nyhedsbreve. 

Du får de vigtigste tendenser, nyheder og inspiration om nyhedsbreve fra hele kloden.

Se frem til hands on tips og ideer og nytænkning fra andre, der arbejder professionelt med nyhedsbreve. 

Du får med det samme adgang til:

  • Optagelser af alle tidligere masterclasses
  • Arkiv med tidligere nyhedsbreve
  • Vidensbank, hvor du kan få andre nyhedsbrevsfolks erfaringer med diverse nyhedsbrevsplatforme

BLIV MEDLEM

12 måneders medlemskab

Pris: 1.500,-  (ekskl. moms)

Fordyb dig i arkivet

Masterclasses

Du får adgang til alle tidligere masterclasses

Masterclasses:

  • Bliv klogere på læserne med surveys, polls og dialog - Dan Oshinsky

  • Sådan skabte jeg personaer ud af min brugerundersøgelse - Jan Birkemose

  • Personlig tone of voice - Brian Nygaard

  • Nyhedsbrevenes en-mandshære - Simon Størup og David Barnwell

    Om vækst, tone-of-voice og hårdt arbejde.

  • Brugerinvolvering og engagement - Jennifer Skydt Andersen

    Hvordan vi kan skabe interaktioner og få svar fra læserne, som overrasker os.

  • Boost din mailingliste - Kasper Villum Jensen

    En tour de force i inspirerende lavthængende frugter, der kan skabe vækst i tilmeldingerne

  • Linkedin nyhedsbreve - Peter Sinding Kristensen.

    Brug Linkedins nyhedsbrevsfunktion og fået stærkt supplement til dine klassiske nyhedsbreve.

  • Copywriterens 6 ufravigelige regler for en velkomstserie, der rent faktisk konverterer - Kathrine Louise Nielsen

    Hvad sker der, når folk tilmelder sig dit nyhedsbrev? Får de en velkomstmail? Og hvad med en veltilrettelagt serie mails, der motiverer nye læsere til at blive betalende kunder i forretningen? Hvis ja – konverterer den velkomstserie så godt nok?

  • Mød Morten Münster og hans nyhedsbrev

    Du kender sikkert Morten Münster fra bogen ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ og podcasten Adfærd. Men vidste du også, at Morten bruger sin ekspertise som adfærdsforsker til at skrive nyhedsbreve, der sidder lige i modtagernes solar plexus?

  • Sådan måler du dine nyhedsbreves performance

    Hvordan måler vi bedst performance? Hvordan påvirker privacy, GDPR, Apple osv vores muligheder for at måle? Hvilke målepunkter giver det mest retvisende billede, og hvordan ser det ud i fremtiden? Filip Bisp fra Alpaco og Martin Madsen-Mygdal fra Populate hjælper os til bedre forståelse af den komplicerede metricjungle.

  • ChatGPT og nyhedsbreve
    ChatGPT stormer frem og kan hjælpe med sort set alle arbejdsprocesser i nyhedsbrevsverden. Jan Birkemose gennemgår konceptudviklinger, indholdplanlægning, vækststrategier og dagligdagshjælp fra ChatGPT.

  • Segmentering øger engagementet. Susanne Fasting fra Faglige Seniorers nyhedsbrev og Serviceforbundet + Dennis Christiansen fra DJØF-Bladet deler deres erfaringer med at målrette nyhedsbrevene til mange segmenter.

  • Det personlige nyhedsbrev som omdrejningspunkt i forretningen. Christiane Vejlø driver medieforretningen Elektronista og hun betragter sit personlioge nyhedsbrev som omdrejningspunkt for hele forretningen.

  • Sådan skaber Mandag Morgen nye vaner med briefs. Ugebrevet Mandag Morgen havde to behov. De ville give abonnenterne mere værdi og de ønskede at skabe daglige vaner. Briefs blev svaret og i denne masterclass deler chefredaktør Tanja Nyrup Madsen sine erfaringer

  • Courses - hæld dit guld på flasker. Cory Schouten tog os med ind i fænomenet courses, som i de senere år har været en stor succes i USA, men som danske medier og organisationer endnu ikke for alvor har kastet sig ud i.

  • Undgå spamfilteret og få bedre åbningsrater. Masterclass med David McNally fra Ubivox. Ud over at komme med værdifulde tips til at undgå spamfilteret, vil David også adressere tekniske myter og facts. 

  • Det perfekte emnefelt. Indspark og erfaringer fra Søren Ipland, Føljeton, Astrid Maria Bigoni, Nerdy by Nature og Simon Hallenslev fra DBA +Jan Birkemose, Medietrends. 

  • Når læserne skaber vækst. Mange store amerikanske nyhedsbreve vokser med hjælp fra læserne. Joseph Lichterman fra The Lenfest Institute i USA giver os overblik over de mest interessante cases. Tav Klitgaard fra Zetland fortæller om deres erfaringer med at gøre læserne til ambassadører og sammen tager vi snakken om potentialet for alle os andre. 

  • Nyhedsbreve spiller en stigende og ofte afgørende rolle i moderne kommunikation. Både for at kommunikere generelt, men også som motor til værdifuld thought leadership. Kommunikationsrådgiver Astrid Haug deler sine erfaringer og tips.

  • Tone-of-voice - personlig uden at være privat. Kristoffer Dahy Ernst fra Euroman fortæller, hvordan han har udviklet sit personlige nyhedsbrev Morgenpost. 

  • Nyhedsbrevstendenser lige nu. Overblik og indblik i de tendenser, der rører sig lige nu/Jan Birkemose

  • Design din vej til læserne. Masterclass om design og visuelle virkemidler. Filip Bisp og Nicki Pabst fra Apalco. 

  • Sådan skriver du nyhedsbreve som en copywriter. Simon Krag Linde, selvstændig copywriter.


! Husk at alle masterclasses optages og gemmes, så du altid kan vende tilbage til dem.

Nyhedsbreve

Du får adgang til alle tidligere nyhedsbreve

August 2025: Hvilken livsfase er dit nyhedsbrev i? ▶ The Economist vinder priser ▶ AI-opsummeringer truer upersonlige nyhedsbreve ▶ pushmails med effekt

Maj 2025: Nyhedsbrevet er den digitale dørmåttegevinst ▶ nyhedsbreve klimabelaster ▶ Overvejer du et course ▶ bliv slave af gode data

Marts 2025: Tjek om robotter sletter dine abonnenter ▶ 13 nye nyhedsbreve, du kan udvikle ▶ Sådan udvikler Metro nye nyhedsbreve ▶ RGE fik 250.000 abonnenter

Februar 2025: Er du vigtig for dine læsere? ▶ Kender du Google Postmaster Tools? ▶ Nyhedsbreve er Financial Times kraftcenter ▶ En mand udgiver 355 daglige nyhedsbreve med ai

Januar 2025: Min win back redder 28% af inaktive læsere ▶ Har du nytårsfortsætter for dit nyhedsbrev? ▶ Video har smart ekstragevinst ▶

November 2024: The Guardian slår rekord med mit favoritkoncept ▶ Smart finesse i dansk course ▶Tal med dine læsere

Oktober 2024: Dine læsere er polyamorøse ▶ Guide til afstemninger, der gør dig klog på læserne ▶ De bedste råd om nyhedsbreve

September 2024: Lær fra de bedste nyhedsbreve ▶ Så godt bør din velkomstmail performe ▶ 10 katagorier for re-engagementmails

August 2024: Politiske nyhedsbreve ▶ Nyhedsbreve om AI ▶ Hvad du bør vide om fonte ▶ En anderledes tilmeldingsboks

Maj/juni 2024: AI både styrker og truer nyhedsbreve ▶ Færre emails med flere fordele skaber succes hos The New Yorker ▶ tips til email courses

April 2024: 31% bruger ikke double opt-in ▶ Kvalitet er hårdt arbejde ▶ 11 metoder til at få nyhedsbrevet til at konvertere ▶ Unsubscribe from hell

Marts 2024: Den lækreste velkomstmail ▶ Sådan skaber dit nyhedsbrev værdi ▶ Lyttede til læserne og skar ned på indhold ▶

Januar 2024: Om en uge indføres Gmails nye regler - her er hvad du skal have styr på ▶ Er email døende? ▶ Bedst: Korte emnefelter søndag eller mandag formiddag ▶ 25 måder at måle nyhedsbreve på ▶ Få alt-tekster på få sekunder ▶

December 2023: Hvilke nyhedsbrevsplatforme har bedst leveringssikkerhed? ▶ God winback case ▶ Få alt-tekster på få sekunder

November 2023: Jeg har bygget en AI-nyhedsbrevs analytiker - prøv den ▶ Thumbs ups and downs skal give mig flere CTR ▶ Gode tips til at vinde passive læsere tilbage ▶ Gif'er virker - her er hvad du bør vide

Oktober 2023: Få styr på dine certifikater ▶ Lav indholdsmatric med ChatGPT ▶ Tips til en god velkomst ▶ Brugerundersøgelse udløse innovation

August 2023: Nyhedsbrev truede sig til konverteringer ▶Tips til bedre signup pages

Juni 2023: Kunsten at skabe vild vækst for dit nyhedsbrev ▶ Nyhedsbrevet du ikke ønsker at modtage ▶Lidt til baghovedet i sommerferien

Maj 2023: Lær at skrive nyhedsbreve på Tinder ▶ Sejler din landingpage? ▶ AI sniger sig ind i nyhedsbrevene ▶ 52 måder at skabe vækst på ▶ Har du prøvet Medietrends overskriftsgenerator

April 2023: Opfølgning på Datatilsynets tracking-afgørelse // Hvilket klokkeslæt skal du sende? // Fra nyhedsbrev til podcast // Sådan undgår du blokeringslister // Fra 1.500 til 13.000 abonnenter // The Economist har succes med nyhedsbrev på Linkedin

Februar 2023: Ny afgørelse: Du bryder måske GDPR ▶ Masterclass om ChatGPT som hjælp til nyhedsbreve ▶ Grimt nyhedsbrev med 300.000 abonnenter ▶ Succes med nyhedsbrev til grænsependlerere ▶ Celebs med personlige nyhedsbreve ▶ WSJ lancerer fast pop up nyhedsbrev ▶ Outro udgives som bog

Januar 2023: Sådan kan ChatGPT hjælpe dit nyhedsbrev ► NFT'er finansierer nyhedsbrev ►Er din header i spitzenklasse? ► Undgå promotionstab ►Kunsten at kuratere ► Sådan tjekker du din leveringssikkerhed

December 2022:  Sådan fik FT.com succes med spørgeskema om nyhedsbreve ► Navn på afsender påvirker åbninger ► Subs-only vinder frem i Danmark ► Kan nyhedsbreve redde lokaljournalistikken?

Oktober 2022: Jeg genoplivede 6 ud af ti halvdøde abonnenter ► Overvej at lytte til nyhedsbrevet ► Mine erfaringer med popup-valgnyhedsbrev ► Genoplivning af ikke-bekræftede tilmeldinger ► Om at undgå fejl og hvordan man undskylder

Oktober 2022: Hvordan en lille dialog endte med at påvirke 20 europæiske mediehuse ► Promovering af nyhedsbreve sat i system ► De mest værdifulde newsletter-first mediehuse

Juli 2022: Mine oplevelser med at skifte nyhedsbrevsplatform ► Kender du værdien af dine læsere? ► Mit skifte til Mailerlite ► Hdelt alternativt brug af popup nyhedsbreve

Juli 2022: Har du hørt om Hobson’s+1 Choice Effect? ► Subs-only nyhedsbreve reducerer churn ► nudge til flere klik

Juni 2022: Alternativet til fiktive åbningsrater ► Vi orker højst tre skærmbilleder ► Morning Brev rykker ind i B2B-markedet ► værktøj der tjekker dine links

Maj 2022: Sådan vækker du sovende læsere ► Hvad siger data om de mest effektive emnefelter ► 10 pointer til bedre Call to action

Marts 2022: Undgå at miste nye læsere midt på målstregen ► Et lille skridt nærmere en løsning på USA-GDPR-problem ► Har du hørt om courses? ► Test din deliverability

Februar 2022: Ultra kortfattet modtendens vinder frem blandt nyhedsbreve ► Måske fikses GDPR/USA-ballade snart ► Linkedin nyhedsbreve er ikke så tossede endda

Januar 2022: Få flere klik ved at bruge Call To Action-knapper rigtigt ► Emails med ren tekst udkonkurrerer nyhedsbrev ► Giffer er yt ► Sådan kan dine læsere whiteliste dig ► løsning på Apple-udfordring

Januar 2022: Kunsten at skabe den bedste signup-boks ► Invitation til masterclass om nyhedsbrevenes vigtigste tendenser

November 2021: Derfor skal du eksperimentere med pop-up nyhedsbreve ► Axios åbner 11 lokale nyhedsbreve ► Kollektiv vil styrke uafhængige nyhedsbreve

Oktober 2021: Tema: sådan tryktester du dit nyhedsbrev ► Rockstjerne laver popup nyhedsbrev ► Kunsten at pensionere nyhedsbreve ► Eksperimenterende nyhedsbrev hyldes

September 2021: Personalisering ► Instagram kan bruges til at skaffe nye læsere ► hvad blev der af Apple-stormen?

August 2021: Hvilken nyhedsbrevsplatform er bedst? ► Popup nyhedsbrev gav 12% vækst i abonnementsalg ► Lokale betalingsnyhedsbreve knobskyder

August 2021: TEMA: Få flere tilmeldinger ► Få logo vist i indbakken ► Gmails promotionmappe er ok at lande i

Juni 2021: TEMA: Apples mord på åbningsraterne – hvad betyder det og hvad kan du gøre? ► Brug humor i nyhedsbrevet ► Spindoktor lancerer betalt nyhedsbrev 

Maj 2021: Tema: Nyhedsbreve boomer i det lokale ► Alternative annonceindtægter ► Lander dit nyhedsbrev i promotions?

April 2021: Tema: Interager med dine læsere ► Mød nyhedsbrevet der får teenageres til at kigge i indbakken ► Derfor klipper Gmail dine nyhedsbreve over

BLIV MEDLEM

12 måneders medlemskab

Pris: 1.500,-  (ekskl. moms)

Medlemskabet er fortløbende og fortsætter automatisk. Du kan altid opsige inden næste betaling.

Hvis I ønsker flere end fem medlemskaber til samme arbejdsplads, så skriv eller ring og få et tilbud.
23384210 - jan@medietrends.dk
Det er også muligt at betale via almindelig fakturaopkrævning. Send cvr-nummer og eventuelle specifikke faktureringsoplysninger, så modtager du hurtigt en adgangskode.

Medlemskabet fortsætter automatisk, men du kan altid stoppe medlemskabet inden næste betaling.

Nyhedsbrevet udkommer den sidste søndag i hver måned. Når du er medlem får du adgang til tidligere nyhedsbreve.
Masterclasses fordeles over året. Typisk januar, marts, maj, september og november. 
Hvis du har problemer med tilmelding, hjælper det ofte at slette cookies eller starte forfra på en frisk browser

Netværk om nyhedsbreve? Lyder det lidt meta?

Tja, men nyhedsbreve er i dag så vigtig en kanal, at alle er nødt til at have et fast greb om rattet for at skabe de værdifulde resultater, som nyhedsbrevene giver mulighed for.

Signup hjælper dig med at vinde konkurrencen i indbakken

I netværket kan du forvente et højt fagligt niveau og et mål om hele tiden at gøre dig og dine nyhedsbreve bedre

Signup er for alle der arbejder med nyhedsbreve

Signup går konkret og målrettet til opgaven og vil hver måned styrke dit arbejde med nyhedsbreve uanset om du er fulltime redaktør eller blot bruger et par timer om måneden på et frivilligt nyhedsbrev.
Signup giver dig tips, nyheder, links, ideer, værktøjer, analyser og statistik, der hjælper dig til målbare forbedringer. 
  • Knæk koden til nyhedsbreve, der åbnes igen og igen. 
  • Forstå det personlige nyhedsbrevs sproglige anatomi. 
  • Få sikre tips til at undgå spamfiltret. 
  • Læs hvordan andre skaber vokseværk. 
  • Kom i gang med A/B-testning. 
  • Tjen penge på nyhedsbreve. 
  • Analyser nyhedsbrevets styrker og svagheder. 
  • Undgå juridiske uheld.
Og meget mere...

Fremfor alt: Indfri dit nyhedsbrevs potentiale.

ÅRLIGT

Fordi vi slipper for en masse faktura, gebyrer og bankting, får du 1 års abonnement for prisen af 10 måneder.

Pris: 1.500,-  (ekskl. moms)
Hvis I ønsker flere  end fem medlemskaber til samme arbejdsplads, så skriv eller ring og få et tilbud.
23384210 -
jan@medietrends.dk
Det er også muligt at betale via almindelig fakturaopkrævning. Send cvr-nummer og eventuelle specifikke faktureringsoplysninger, så modtager du hurtigt en adgangskode.

Medlemskabet fortsætter automatisk, men du kan altid stoppe medlemskabet inden næste betaling.
Signup netværket faciliteres og skrives af Medietrends stifter Jan Birkemose, der selv udgiver Medietrends populære nyhedsbrev, og som i de senere år har undervist over 100 kursister fra landets største medier, organisationer og bureauer i at udgive bedre nyhedsbreve.

I de fem årlige masterclasses møder du masser af spændende gæster.

Masterclass og nyhedsbreve er kun for Signups medlemmer

Masterclasses optages og gemmes, så du kan se dem, når du vil

Du modtager faktura, så du kan få din arbejdsgiver til at betale

Signup har et internationalt udsyn og en dansk og konkret vinkel

Medietrends Pro

KURSER
NETVÆRK
WEBINARER

VIDEN

KLIK FOR AT SE ALT DET ANDET