Signup er Medietrends netværk for dig, der arbejder med nyhedsbreve og som vil skabe endnu bedre resultater.
5 årlige digitale masterclasses
Månedligt nyhedsbrev
1.500 kr. årligt
20. november
Tone of voice og hvordan du bruger personlighed og er evigt veloplagt.
Weekendavisens cykelekspert og manden bag nyhedsbrevet Hjertes Bjerge. Hør, hvordan du skriver nyhedsbreve med en personlig tone.
2. november
Bliv klogere på læserne med surveys, polls og dialog.
Dan Oshinsky er tidligere nyhedsbrevs-redaktør på Buzzfeed og The New Yorker. I dag er han uafhængig ekspert, rådgiver og altid værd at lytte til. På sit webinar vil han argumentere for, at vi skal huske at inddrage modtagerne
10. december
Analyser læserne og deres behov med AI og skab syntetiske personaer.
Jan bruger dagligt ChatGPT til små og store opgaver. Lær, hvordan du selv kan bruge kunstig intelligens til at styrke dit arbejde med nyhedsbreve.
Hver måned modtager du et håndskrevet og relevant nyhedsbrev om nyhedsbreve.
Du får de vigtigste tendenser, nyheder og inspiration om nyhedsbreve fra hele kloden.
Se frem til hands on tips og ideer og nytænkning fra andre, der arbejder professionelt med nyhedsbreve.
Pris: 1.500,- (ekskl. moms)
Du får adgang til alle tidligere masterclasses
Masterclasses:
Bliv klogere på læserne med surveys, polls og dialog - Dan Oshinsky
Sådan skabte jeg personaer ud af min brugerundersøgelse - Jan Birkemose
Personlig tone of voice - Brian Nygaard
Nyhedsbrevenes en-mandshære - Simon Størup og David Barnwell
Om vækst, tone-of-voice og hårdt arbejde.
Brugerinvolvering og engagement - Jennifer Skydt Andersen
Hvordan vi kan skabe interaktioner og få svar fra læserne, som overrasker os.
Boost din mailingliste - Kasper Villum Jensen
En tour de force i inspirerende lavthængende frugter, der kan skabe vækst i tilmeldingerne
Linkedin nyhedsbreve - Peter Sinding Kristensen.
Brug Linkedins nyhedsbrevsfunktion og fået stærkt supplement til dine klassiske nyhedsbreve.
Copywriterens 6 ufravigelige regler for en velkomstserie, der rent faktisk konverterer - Kathrine Louise Nielsen
Hvad sker der, når folk tilmelder sig dit nyhedsbrev? Får de en velkomstmail? Og hvad med en veltilrettelagt serie mails, der motiverer nye læsere til at blive betalende kunder i forretningen? Hvis ja – konverterer den velkomstserie så godt nok?
Mød Morten Münster og hans nyhedsbrev
Du kender sikkert Morten Münster fra bogen ’Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ og podcasten Adfærd. Men vidste du også, at Morten bruger sin ekspertise som adfærdsforsker til at skrive nyhedsbreve, der sidder lige i modtagernes solar plexus?
Sådan måler du dine nyhedsbreves performance
Hvordan måler vi bedst performance? Hvordan påvirker privacy, GDPR, Apple osv vores muligheder for at måle? Hvilke målepunkter giver det mest retvisende billede, og hvordan ser det ud i fremtiden? Filip Bisp fra Alpaco og Martin Madsen-Mygdal fra Populate hjælper os til bedre forståelse af den komplicerede metricjungle.
ChatGPT og nyhedsbreve
ChatGPT stormer frem og kan hjælpe med sort set alle arbejdsprocesser i nyhedsbrevsverden. Jan Birkemose gennemgår konceptudviklinger, indholdplanlægning, vækststrategier og dagligdagshjælp fra ChatGPT.
Segmentering øger engagementet. Susanne Fasting fra Faglige Seniorers nyhedsbrev og Serviceforbundet + Dennis Christiansen fra DJØF-Bladet deler deres erfaringer med at målrette nyhedsbrevene til mange segmenter.
Det personlige nyhedsbrev som omdrejningspunkt i forretningen. Christiane Vejlø driver medieforretningen Elektronista og hun betragter sit personlioge nyhedsbrev som omdrejningspunkt for hele forretningen.
Sådan skaber Mandag Morgen nye vaner med briefs. Ugebrevet Mandag Morgen havde to behov. De ville give abonnenterne mere værdi og de ønskede at skabe daglige vaner. Briefs blev svaret og i denne masterclass deler chefredaktør Tanja Nyrup Madsen sine erfaringer
Courses - hæld dit guld på flasker. Cory Schouten tog os med ind i fænomenet courses, som i de senere år har været en stor succes i USA, men som danske medier og organisationer endnu ikke for alvor har kastet sig ud i.
Undgå spamfilteret og få bedre åbningsrater. Masterclass med David McNally fra Ubivox. Ud over at komme med værdifulde tips til at undgå spamfilteret, vil David også adressere tekniske myter og facts.
Det perfekte emnefelt. Indspark og erfaringer fra Søren Ipland, Føljeton, Astrid Maria Bigoni, Nerdy by Nature og Simon Hallenslev fra DBA +Jan Birkemose, Medietrends.
Når læserne skaber vækst. Mange store amerikanske nyhedsbreve vokser med hjælp fra læserne. Joseph Lichterman fra The Lenfest Institute i USA giver os overblik over de mest interessante cases. Tav Klitgaard fra Zetland fortæller om deres erfaringer med at gøre læserne til ambassadører og sammen tager vi snakken om potentialet for alle os andre.
Nyhedsbreve spiller en stigende og ofte afgørende rolle i moderne kommunikation. Både for at kommunikere generelt, men også som motor til værdifuld thought leadership. Kommunikationsrådgiver Astrid Haug deler sine erfaringer og tips.
Tone-of-voice - personlig uden at være privat. Kristoffer Dahy Ernst fra Euroman fortæller, hvordan han har udviklet sit personlige nyhedsbrev Morgenpost.
Nyhedsbrevstendenser lige nu. Overblik og indblik i de tendenser, der rører sig lige nu/Jan Birkemose
Design din vej til læserne. Masterclass om design og visuelle virkemidler. Filip Bisp og Nicki Pabst fra Apalco.
Sådan skriver du nyhedsbreve som en copywriter. Simon Krag Linde, selvstændig copywriter.
! Husk at alle masterclasses optages og gemmes, så du altid kan vende tilbage til dem.
Du får adgang til alle tidligere nyhedsbreve
August 2025: Hvilken livsfase er dit nyhedsbrev i? ▶ The Economist vinder priser ▶ AI-opsummeringer truer upersonlige nyhedsbreve ▶ pushmails med effekt
Maj 2025: Nyhedsbrevet er den digitale dørmåttegevinst ▶ nyhedsbreve klimabelaster ▶ Overvejer du et course ▶ bliv slave af gode data
Marts 2025: Tjek om robotter sletter dine abonnenter ▶ 13 nye nyhedsbreve, du kan udvikle ▶ Sådan udvikler Metro nye nyhedsbreve ▶ RGE fik 250.000 abonnenter
Februar 2025: Er du vigtig for dine læsere? ▶ Kender du Google Postmaster Tools? ▶ Nyhedsbreve er Financial Times kraftcenter ▶ En mand udgiver 355 daglige nyhedsbreve med ai
Januar 2025: Min win back redder 28% af inaktive læsere ▶ Har du nytårsfortsætter for dit nyhedsbrev? ▶ Video har smart ekstragevinst ▶
November 2024: The Guardian slår rekord med mit favoritkoncept ▶ Smart finesse i dansk course ▶Tal med dine læsere
Oktober 2024: Dine læsere er polyamorøse ▶ Guide til afstemninger, der gør dig klog på læserne ▶ De bedste råd om nyhedsbreve
September 2024: Lær fra de bedste nyhedsbreve ▶ Så godt bør din velkomstmail performe ▶ 10 katagorier for re-engagementmails
August 2024: Politiske nyhedsbreve ▶ Nyhedsbreve om AI ▶ Hvad du bør vide om fonte ▶ En anderledes tilmeldingsboks
Maj/juni 2024: AI både styrker og truer nyhedsbreve ▶ Færre emails med flere fordele skaber succes hos The New Yorker ▶ tips til email courses
April 2024: 31% bruger ikke double opt-in ▶ Kvalitet er hårdt arbejde ▶ 11 metoder til at få nyhedsbrevet til at konvertere ▶ Unsubscribe from hell
Marts 2024: Den lækreste velkomstmail ▶ Sådan skaber dit nyhedsbrev værdi ▶ Lyttede til læserne og skar ned på indhold ▶
Januar 2024: Om en uge indføres Gmails nye regler - her er hvad du skal have styr på ▶ Er email døende? ▶ Bedst: Korte emnefelter søndag eller mandag formiddag ▶ 25 måder at måle nyhedsbreve på ▶ Få alt-tekster på få sekunder ▶
December 2023: Hvilke nyhedsbrevsplatforme har bedst leveringssikkerhed? ▶ God winback case ▶ Få alt-tekster på få sekunder
November 2023: Jeg har bygget en AI-nyhedsbrevs analytiker - prøv den ▶ Thumbs ups and downs skal give mig flere CTR ▶ Gode tips til at vinde passive læsere tilbage ▶ Gif'er virker - her er hvad du bør vide
Oktober 2023: Få styr på dine certifikater ▶ Lav indholdsmatric med ChatGPT ▶ Tips til en god velkomst ▶ Brugerundersøgelse udløse innovation
August 2023: Nyhedsbrev truede sig til konverteringer ▶Tips til bedre signup pages
Juni 2023: Kunsten at skabe vild vækst for dit nyhedsbrev ▶ Nyhedsbrevet du ikke ønsker at modtage ▶Lidt til baghovedet i sommerferien
Maj 2023: Lær at skrive nyhedsbreve på Tinder ▶ Sejler din landingpage? ▶ AI sniger sig ind i nyhedsbrevene ▶ 52 måder at skabe vækst på ▶ Har du prøvet Medietrends overskriftsgenerator
April 2023: Opfølgning på Datatilsynets tracking-afgørelse // Hvilket klokkeslæt skal du sende? // Fra nyhedsbrev til podcast // Sådan undgår du blokeringslister // Fra 1.500 til 13.000 abonnenter // The Economist har succes med nyhedsbrev på Linkedin
Februar 2023: Ny afgørelse: Du bryder måske GDPR ▶ Masterclass om ChatGPT som hjælp til nyhedsbreve ▶ Grimt nyhedsbrev med 300.000 abonnenter ▶ Succes med nyhedsbrev til grænsependlerere ▶ Celebs med personlige nyhedsbreve ▶ WSJ lancerer fast pop up nyhedsbrev ▶ Outro udgives som bog
Januar 2023: Sådan kan ChatGPT hjælpe dit nyhedsbrev ► NFT'er finansierer nyhedsbrev ►Er din header i spitzenklasse? ► Undgå promotionstab ►Kunsten at kuratere ► Sådan tjekker du din leveringssikkerhed
December 2022: Sådan fik FT.com succes med spørgeskema om nyhedsbreve ► Navn på afsender påvirker åbninger ► Subs-only vinder frem i Danmark ► Kan nyhedsbreve redde lokaljournalistikken?
Oktober 2022: Jeg genoplivede 6 ud af ti halvdøde abonnenter ► Overvej at lytte til nyhedsbrevet ► Mine erfaringer med popup-valgnyhedsbrev ► Genoplivning af ikke-bekræftede tilmeldinger ► Om at undgå fejl og hvordan man undskylder
Oktober 2022: Hvordan en lille dialog endte med at påvirke 20 europæiske mediehuse ► Promovering af nyhedsbreve sat i system ► De mest værdifulde newsletter-first mediehuse
Juli 2022: Mine oplevelser med at skifte nyhedsbrevsplatform ► Kender du værdien af dine læsere? ► Mit skifte til Mailerlite ► Hdelt alternativt brug af popup nyhedsbreve
Juli 2022: Har du hørt om Hobson’s+1 Choice Effect? ► Subs-only nyhedsbreve reducerer churn ► nudge til flere klik
Juni 2022: Alternativet til fiktive åbningsrater ► Vi orker højst tre skærmbilleder ► Morning Brev rykker ind i B2B-markedet ► værktøj der tjekker dine links
Maj 2022: Sådan vækker du sovende læsere ► Hvad siger data om de mest effektive emnefelter ► 10 pointer til bedre Call to action
Marts 2022: Undgå at miste nye læsere midt på målstregen ► Et lille skridt nærmere en løsning på USA-GDPR-problem ► Har du hørt om courses? ► Test din deliverability
Februar 2022: Ultra kortfattet modtendens vinder frem blandt nyhedsbreve ► Måske fikses GDPR/USA-ballade snart ► Linkedin nyhedsbreve er ikke så tossede endda
Januar 2022: Få flere klik ved at bruge Call To Action-knapper rigtigt ► Emails med ren tekst udkonkurrerer nyhedsbrev ► Giffer er yt ► Sådan kan dine læsere whiteliste dig ► løsning på Apple-udfordring
Januar 2022: Kunsten at skabe den bedste signup-boks ► Invitation til masterclass om nyhedsbrevenes vigtigste tendenser
November 2021: Derfor skal du eksperimentere med pop-up nyhedsbreve ► Axios åbner 11 lokale nyhedsbreve ► Kollektiv vil styrke uafhængige nyhedsbreve
Oktober 2021: Tema: sådan tryktester du dit nyhedsbrev ► Rockstjerne laver popup nyhedsbrev ► Kunsten at pensionere nyhedsbreve ► Eksperimenterende nyhedsbrev hyldes
September 2021: Personalisering ► Instagram kan bruges til at skaffe nye læsere ► hvad blev der af Apple-stormen?
August 2021: Hvilken nyhedsbrevsplatform er bedst? ► Popup nyhedsbrev gav 12% vækst i abonnementsalg ► Lokale betalingsnyhedsbreve knobskyder
August 2021: TEMA: Få flere tilmeldinger ► Få logo vist i indbakken ► Gmails promotionmappe er ok at lande i
Juni 2021: TEMA: Apples mord på åbningsraterne – hvad betyder det og hvad kan du gøre? ► Brug humor i nyhedsbrevet ► Spindoktor lancerer betalt nyhedsbrev
Maj 2021: Tema: Nyhedsbreve boomer i det lokale ► Alternative annonceindtægter ► Lander dit nyhedsbrev i promotions?
April 2021: Tema: Interager med dine læsere ► Mød nyhedsbrevet der får teenageres til at kigge i indbakken ► Derfor klipper Gmail dine nyhedsbreve over
Pris: 1.500,- (ekskl. moms)
Hvis I ønsker flere end fem medlemskaber til samme arbejdsplads, så skriv eller ring og få et tilbud.
23384210 - jan@medietrends.dk
Det er også muligt at betale via almindelig fakturaopkrævning. Send cvr-nummer og eventuelle specifikke faktureringsoplysninger, så modtager du hurtigt en adgangskode.
Medlemskabet fortsætter automatisk, men du kan altid stoppe medlemskabet inden næste betaling.