Kom med indenfor hos Danmarks mest innovative og inspirerende medieprojekter og oplev de nyeste tendenser på tæt hold. På tre effektive dage udforsker vi nytænkningen i medieverdenen. Vi stiller nysgerrige og kritiske spørgsmål og bagefter reflekterer vi over, hvad der er værd at tage med hjem
Kursusdage: 20-22. maj 2026
Hvilke tendenser rykker hos medierne?
Hvordan ser fremtidens journalistik ud?
Hvem tænker nyt?
Hvem er tættest på brugerne?
Hvem er længst med AI?
Kort sagt: hvor er medierne på vej hen?
Dette kursus stiller de store spørgsmål og finder de konkrete svar hos menneskerne bag Danmarks mest innovative medieprojekter. På tre effektive dage udforsker vi innovationen i den københavnske medieverden. Vi stiller nysgerrige og kritiske spørgsmål og sammen reflekterer vi over, hvordan vi kan bruge innovationen og inspirationen, når vi kommer hjem.
Kurset tager udgangspunkt i de medietendenser, som både globalt og lokalt betyder allermest i disse år. Men i stedet for at vende blikket væk fra Danmark, bliver vi klogere på, hvordan de dominerende medietrends oversættes til danske forhold.
Undervejs mellem de mange spændende mediebesøg reflekterer vi over de nye input, og vores fokus er hele tiden, hvordan vi kan udnytte vores nye viden, indsigt og inspiration, når vi kommer tilbage til det daglige arbejde. Hvad virker? Hvordan lykkedes det? Og hvad kiksede?
Du kan forvente et intenst forløb, hvor vi i løbet af tre dage og en aften besøger 10-12 fremsynede medieprojekter.
Programmet planlægges først i detaljer i løbet af foråret, men på tidligere kurser har vi blandt andet besøgt:
Zetland, Aller, TV2, Politiken, Verdens Bedste Nyheder, Olfi, Gravercentret, Berlingske, Kristeligt Dagblad, Føljeton, DR, TV2 Kosmopol, Information, Frihedsbrevet, Altinget, Podimo, Sein, Den Uafhængige, Synthesia, m.fl.
Tendenser
Når vi mødes første dag sætter Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk, scenen med oplæg om internationale medietendenser og de nyeste tanker og ideer i branchen
Kurset koster 13.200 kroner + moms.
Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 3.900 kroner i støtte.
Hvis din arbejdsplads er medlem af Pressens Uddannelsesfond, får du 3.900 kroner i støtte. Men det kræver, at du tilmelder dig via Mediernes Efteruddannelse på dette link.
Hvis din arbejdsplads ikke er medlem af Pressens Uddannelsesfond, kan du tilmelde dig direkte ved at maile til Medietrends.
Kurset varer tre dage og foregår mange forskellige steder i KBH. Vi mødes første dag i Soho i Kødbyen.
Kursusdage: 20-22 maj 2026